Suojaavat ruosteelta, kuumuudelta ja kalkkeutumilta – alkuperäiset käyttönesteet ja AdBlue®
Suojaavat ruosteelta, kuumuudelta ja kalkkeutumilta – alkuperäiset käyttönesteet ja AdBlue®
Ne suojaavat moottoria, siirtävät jarruvoimaa sekä varmistavat näkyvyyden ja puhtaan ilman. Tutustu Volkswagenin alkuperäisiin nesteisiin kuten AdBlue®, jäähdytysneste, lasinpesuneste ja jarruneste.
Yleistietoa AdBluesta®
Vähemmän päästöjä pienellä vaivalla
AdBlue® on hajuton urealiuos. Se vähentää dieselautojen pakokaasusta haitallisia typen oksideja. Mitä sinun pitää tehdä? Ainoastaan lisätä AdBlueta® säännöllisin väliajoin.
- Taloudellinen: Volkswagen käyttää keskimäärin 1,5–2,8 litraa AdBlueta® jokaista 1 000:ta ajokilometriä kohden. Säiliön koko on mallista riippuen 11-19 litraa.
- Helppo tankata: Jätä tankkaus Volkswagen-huollon tehtäväksi, osta täyttöpullomme tai tankkaa huoltoaseman tankkauspistoolilla.
- Mukautuva kulutus: AdBluen® kulutus riippuu oleellisesti ajotavastasi. Jos ajat erityisen sporttisesti, sinun pitää lisätä sitä useammin.
- Valmis lähes joka lämpötilaan: Automaattinen lämmitysjärjestelmä pitää huolen siitä, että AdBlue® on aina oikean lämpöistä. Tärkeää: Älä lisää AdBlue®-säiliöön pakkasnestettä tai muita nesteitä.
Teknologiaa tankissa
Volkswagenin AdBlue®-mallit.
AdBlue®-mallit tunnistaa alempien typpioksidipäästöjen lisäksi erillisestä täyttöaukosta. Se sijaitsee mallista riippuen dieseltäyttöaukon vieressä tavara- tai moottoritilassa – koska AdBlue® on käyttöneste, sitä lisätään erikseen.
Esimerkkejä AdBlue® tankkausluukun sijainnista
Vinkkejä aineen lisäämiseen
AdBluen® lisääminen
Volkswagen käyttää ajotavasta riippuen keskimäärin 1,5–2,8 litraa AdBlueta® jokaista 1 000:ta ajokilometriä kohden. Kun ainetta täytyy lisätä, saat näkyviin mittariston varoitusviestin 2 400 ja 1 000 km ennen aineen loppumista.
AdBlue® -huolto
Kätevää, nopeaa ja edullista.
AdBlue®-huolto säästää aikaa ja rahaa vaivattomuudesta tinkimättä. Me tarkistamme Adblue®-säiliön tilanteen ja täytämme sen tarvittaessa.
Alkuperäinen Volkswagen G13 -jäähdytysneste
Parasta suojaa ja suorituskykyä.
Volkswagenin alkuperäinen jäähdytysneste jäähdyttää moottoria luotettavasti jopa voimakkaan rasituksen aikana. Samalla sen innovatiivinen koostumus antaa suojaa kalkkeutumia, korroosiota, happoja ja jopa –40 °C:n pakkasta vastaan. Se sopii täydellisesti myös täysin alumiinisille moottoreille.
Jäähdytysnesteen merkkivalot
Jäähdytysnestettä on liian vähän, sen lämpötila on liian korkea tai järjestelmä on viallinen
- Palaa tasaisesti: Lisää jäähdytysnestettä, lämpötila liian korkea tai järjestelmä viallinen.
- Vilkkuu: Jäähdytysjärjestelmä on viallinen.
Onko lämpötilan ilmaisin varoitusalueella? Pysäytä auto, sammuta moottori ja anna sen jäähtyä. Tarkasta jäähdytysnestemäärä. Jatka ajamista vasta kun moottori on jäähtynyt.
Onko lämpötilan ilmaisin normaalilla alueella? Kun moottori on jäähtynyt, tarkista jäähdytysnesteen määrä ja lisää sitä tarvittaessa. Onko jäähdytysnestettä riittävästi? Järjestelmässä on vika! Älä jatka ajamista, vaan ota yhteyttä huoltoon.
Moottorin jäähdytysjärjestelmä on viallinen.
Älä jatka ajamista! Käänny ammattilaisen puoleen.
Maakaasumoottorin jäähdytysnesteen lämpötila on liian matala
Vältä korkeita kierroslukuja ja moottorin voimakasta rasitusta.
Ankara lialle. Hellävarainen autollesi.
Volkswagenin alkuperäinen lasinpesuneste
Volkswagenin alkuperäinen lasinpesuneste huolehtii hyvästä näkyvyydestä. Sen koostumus suojaa myös tuulilasia ja sen pesulaitetta jäätymiseltä ja kalkkeutumilta, eikä se jätä jälkiä auton maalipintaan. Tiesitkö, että eri vuodenaikoina kannattaa käyttää eri nesteitä? Valitse talvella paremman pakkassuojan sisältävä lasinpesuneste.
Hyvä näkyvyys tiehen
Alkuperäiset Aero-pyyhkijänsulat takaavat hyvän näkyvyyden myös vesi- ja lumisateella. Aerodynaamisen muotoilun ansiosta suuremmillakin ajonopeuksilla.
Omaa luokkaansa turvallisuutesi vuoksi.
Volkswagenin alkuperäinen jarruneste
Parempi turvallisuus erittäin kylmässä ja suuren rasituksen alla sekä pidemmät huoltovälit. Volkswagenin alkuperäinen jarruneste on kehitetty yhdessä ajoneuvon jarrujärjestelmän kanssa. Se ei ainoastaan noudata tiettyä standardia vaan määrittelee uuden standardin: VW Standard 501 14:n.
Tehokkaat jarrut myös paineen alla
- Materiaaliystävällinen: Ei heikennä tiivisteitä. Estää putkien ja sylinterien ruostumisen.
- Erinomainen suorituskyky kylmässä: Pysyy juoksevana jopa -40 °C pakkasessa.
- Pidempi huoltoväli: Uuden Volkswagenin jarruneste täytyy vaihtaa ensimmäisen kerran vasta kolmen vuoden kuluttua.