2.17.94.1, 2019-07-05 00:05:51
TGI

Volkswagen-kaasumallit.

Volkswagen eco up!, Polo TGI, Golf TGI, Golf Variant TGI  ja Caddy TGI BlueMotion -malleissa yhdistyvät kaasu- ja bensiiniauton parhaat puolet.

Bio/maakaasulla voi ajaa taloudellisesti ja ekologisesti jopa yli 400 km tankillisella. Kaasuauton moottori käyttää ensisijaisesti edullista bio-/maakaasua polttoaineenaan. Kaasun loppuessa järjestelmä siirtyy automaattisesti bensiinikäytölle.

Kaasuauto vastaa käyttöominaisuuksiltaan, varustelutasoltaan ja suorituskyvyltään bensiinimallia.

image

Nyt nopeaan toimitukseen

Golf TGI -malleja.

image

Eco up!

Kaasumallin ominaisuuksia:
  • 1,0 litran 3-sylinterinen 50 kW (68hv) moottori
  • 11 kg:n kaasutankki, jonka lisänä 10 litran bensiinitankki
  • toimintamatka kaasulla 400 km + toimintamatka bensiinillä 200 km = kokonaistoimintamatka 600 km
  • mallikohtainen mittaristo, jossa kaasulle ja bensiinille yhteinen polttoainenäyttö
  • auto käyttää kaasua aina oletuksena, kaasun loppuessa auto vaihtaa saumattomasti bensiinikäytölle
  • saatavana manuaalivaihteisena
  • ei lisävarusterajoitteita
  • kiinteä huoltoväli 1 vuosi / 15.000 km
image

Polo TGI

TGI-mallin ominaisuuksia:
  • 1,0 litran 3-sylinterinen 66 kW (90hv) TSI-moottori
  • 13,8 kg:n kaasutankki, jonka lisänä 9 litran bensiinitankki
  • toimintamatka kaasulla noin 365 km, kokonaistoimintamatka noin 515 km.
  • Comfortline-varustelutaso
  • auto käyttää kaasua aina oletuksena, kaasun loppuessa auto vaihtaa saumattomasti bensiinikäytölle
  • 5-vaihteinen manuaalivaihteisto
  • kiinteä huoltoväli 1 vuosi / 15.000 km
image

Golf TGI ja Golf Variant TGI

TGI-mallien ominaisuuksia:
  • 1,5 litran 4-sylinterinen 96 kW (130 hv) TSI-moottori
  • 17,3 kg: n kaasutankki, jonka lisänä 9 litran bensiinitankki
  • mallikohtainen mittaristo, jossa omat polttoainenäytöt sekä kaasulle että bensiinille
  • auto käyttää kaasua aina oletuksena, kaasun loppuessa auto vaihtaa saumattomasti bensiinikäytölle
  • saatavana sekä manuaalivaihteistolla sekä DSG-automaattivaihteistolla
  • lisävarusteena saatavissa myös polttoainekäyttöinen lisälämmitin kaukosäädöllä
  • kiinteä huoltoväli 1 vuosi / 15.000 km
image

Caddy TGI.

Kaasu + bensiini. Taloudellisempi tapa autoilla.

Caddyn TGI-moottori on 4-sylinterinen rivimoottori, jonka iskutilavuus on 1,4 l, teho 81 kW ja vääntömomentti 200 Nm. TGI-moottori on saatavana Caddyn ja Caddy Maxin kaikkiin varustelutasoihin. CNG-säiliö ja polttoaineputket on asennettu auton alustaan. Ne eivät siis vie tilaa tavaratilassa.

Caddy TGI saatavissa sekä henkilö- että pakettiautona.

  • 1,4 litran 4-sylinterin 81 kW (110hv) TSI-moottori
  • 26kg (Caddy Maxi 37kg) kaasutankki, jonka lisänä 13 litran bensiinitankki
  • toimintamatka kaasulla 550km (Caddy Maxi 800km)
  • auto toimii pääasiallisesti kaasulla ja vaihtaa saumattomasti bensiinikäytölle tarpeen vaatiessa
  • mallikohtainen mittaristo, jossa omat polttoainenäytöt sekä kaasulle että bensiinille
  • saatavana sekä manuaalivaihteisena, että DSG-automaattivaihteistolla
  • kiinteä huoltoväli 1 vuosi / 15.000 km
  • kaasusäiliöt on asennettu auton alustaan, joten ne eivät pienennä tavaratilaa
  • saatavana kaikkiin varustelutasoihin, sekä henkilö- että pakettiautomalleihin

 

image

Kaasuautot käyttävät polttoaineena maa- ja biokaasua.

Kaikissa kaasuautoissa on kaasutankin lisäksi bensiinitankki. Tankillisella kaasua ajaa noin 400 kilometriä ja kaasun loppuessa auto siirtyy automaattisesti käyttämään bensiiniä.

Suomesta löytyy tällä hetkellä kymmeniä kaasutankkausasemia, ja verkostoa laajennetaan koko ajan. Tämän lisäksi kaasuautoilijalla on käytössään kaikki noin 2 000 bensiinitankkausasemaa ympäri Suomen.

Kaasuautoilija voi ajaa millä haluaa – biokaasulla, maakaasulla tai bensalla. Liikkuminen ei koskaan rajoitu vain kaasutankkausasemien vaikutusalueelle.

image

Kaasu + bensiini. Taloudellisempi tapa autoilla.

Edullisuus
Kaasu on auton polttoaineena bensiiniä edullisempaa. Maakaasun vertailuhinta bensiinille on 0,795 €/litra ja biokaasun 0,929 €/litra. Kaasuautosta maksetaan käyttövoimaveroa, joka on kuitenkin vain noin puolet vastaavan dieselauton veroon verrattuna.

Helppokäyttöisyys
Kaasuautoiluun ei liity mitään ylimääristä vaivaa tai huolta. Autot eivät hyydy talvipakkasilla sen enempää kuin muutkaan autot. Kaasuauton tankkaus tapahtuu yhtä helposti ja nopeasti kuin perinteisen bensiiniauton.

Turvallisuus
Maakaasuauto on yhtä turvallinen kuin bensiini- tai dieselauto. Terässäiliöt ovat turvallisesti sijoitettuna tavaratilan alle, matkustamon ulkopuolelle. Maa/biokaasu on ilmaa kevyempää ja haihtuu nopeasti. Metaani ei myöskään ole herkästi syttyvää.

Vähemmän päästöjä
Maakaasusta tulee vähemmän päästöjä kuin perinteisistä polttoaineista. Bensiiniin verrattuna hiilidioksidipäästöt (CO2) ovat n. 25 % pienemmät, lisäksi myös typen oksidi- (NOx) ja pienhiukkaspäästöt ovat pienemmät. Biokaasun liikennekäytöllä vähennetään merkittävästi polttoaineen elinkaaren aikana syntyviä kasvihuonekaasupäästöjä, jopa 85 prosenttia.

image

Gasum Kiinteähinta-kampanja

1.4.-31.12.2019

Gasum tarjoaa uutta tai käytettynä maahantuotua kaasukäyttöistä henkilöautoa tai henkilöautoon tulevaa kaasulaitteiden jälkiasennusta hankkivalle yksityisasiakkaalle mahdollisuuden ostaa liikennebiokaasua kuukausikohtaiseen kiinteään hintaan 65 €/kk 12 kuukauden ajan. Kampanjahinta ei koske paketti- ja kuorma-autoja.

Kampanjan piiriin kuuluvat 1.4.-31.12.2019 aikavälillä:

a) autoliikkeistä tilatut uudet henkilöautot ja esittelyautot (autolla on ajettu enintään 6 000 km tai sen ensimmäisestä käyttöönotosta on alle 6 kuukautta)

b) yksityisesti tai autoliikkeen toimesta ulkomailta maahantuodut, kampanjan aikana Suomeen ensi kertaa rekisteröitävät kaasukäyttöiset henkilöautot, joiden alkuperäinen käyttöönotto on tapahtunut 1.1.2010 (EURO5 päästöluokka) jälkeen

c) kaasulaitteiden jälkiasennukset 1.1.2003 (EURO4 päästöluokka) jälkeen käyttöönotettuihin henkilöautoihin. 

Kiinnostuitko? Näin jatkat eteenpäin