Säästää polttoainetta. Mukavuudesta tinkimättä.

Uusi Passat GTE ladattavalla hybriditekniikalla edustaa uuden ajan autoilua: Ei vain tehokas, vaan myös erittäin taloudellinen. Passatin pitkä toimintamatka sähköllä on tulevaisuutta ja vastuullista autoilua, mutta se saa myös sinut näyttämään hyvältä.

 

Passat GTE:ssä on paljon kohokohtia. Tässä niistä kolme yhdellä silmäyksellä:

VW Passat GTE: buttons to the left of the gearshift lever, LED of the GTE button illuminated, start/stop button

GTE-ajotila

Ajonautintoa napin painalluksella

 

Mobiiliavain

Älypuhelimesi on avainroolissa

Mukautuva vakionopeussäädin ACC

Säilyttää etäisyyden. Noudattaa nopeusrajoituksia.

VW Passat exterior, mobile key Woman opens the car with the smartphone
VW Passat automatic distance control ACC, schematic representation of the anticipatory speed control

Hybriditekniikka

Ajoiloa napin painalluksella

Vain nappia painamalla voi tulla hyvälle tuulelle! Valitse haluamasi ajotila helposti napinpainalluksella: Pelkällä sähköllä tai sähkö- ja polttomoottorin yhdistelmällä. GTE-tilassa käytetään molempien moottoreiden voimaa, joka takaa erityisen suuren vääntövoiman. Boost-tilassa sähkömoottori ja TSI-bensiini-suorasuihkutusmoottori toimivat yhdessä – tyypillisellä moottoriäänellä, joka aktivoituu GTE-tilan myötä. Moottorin ääniä säestää usein myös kuljettajan tyytyväinen hyrinä.

 

Lisätietoa sähköautoista sähköpostiisi!

Volkswagenin sähköautojen ja lataushybridien mallisto laajenee jatkuvasti.

Täytä yhteystietosi, niin saat lisätietoja uutuusmalleista heti kun ne esitellään. Kerromme myös kun pääset tutustumaan ja koeajamaan!

Yhdistettävyys

Älypuhelimesi on avainroolissa

Voit avata Passat GTE Variantin ovet tai käynnistää moottorin mukavasti ja nopeasti käyttäen älypuhelintasi mobiiliavaimena. Mobiiliavaimen voi lähettää salatulla yhteydellä ystävälle tai perheenjäsenelle ja antaa Passatin hänen käyttöönsä. Saat käyttöösi kaksi avainlisenssiä, jotka ovat voimassa vuoden. Lisäavaimia voi ostaa webshopista tai suoraan Passat GTE:stä. Kuinka monta, sen päätät sinä.

Saatavana vain Discover Pro -navigointijärjestelmän (lisävaruste) ja We Connect -sovelluksen yhteydessä. Saat alussa käyttöösi kaksi mobiiliavainta, jotka on lunastettava 4 vuoden kuluessa We Connect -sopimuksen solmimisesta. Mobiiliavaimen jakaminen edellyttää lähettäjän henkilöllisyyden tarkistamista Volkswagen Ident -menettelyllä. Kun mobiiliavain on asennettu yhteensopivaan älypuhelimeen, se on voimassa vuoden ajan.

Tässä kuvatut autot ja varusteet saattavat poiketa tiettyjen yksityiskohtien suhteen toimitettavista autoista. Kuvissa esiintyy joitakin erikseen veloitettavia lisävarusteita. Tiedot eivät koske yksittäisiä malleja vaan toimivat vertailuna eri autotyyppien välillä.

 

Avustavat järjestelmät

Säilyttää etäisyyden. Noudattaa nopeusrajoituksia.

Ennakoivalla nopeussäädöllä varustettu mukautuva vakionopeussäädin ACC tunnistaa viralliset nopeusrajoitukset, kaarteet ja kiertoliittymät ja reagoi niihin tilanteen vaatimalla tavalla (järjestelmän rajojen puitteissa). Järjestelmä auttaa kuljettajaa säilyttämään etäisyyden edellä ajavaan ajoneuvoon nopeuteen 210 km/h saakka.

* Ajoneuvon kulutus ja toimintamatka on määritelty maailmanlaajuisesti yhtenäistetyn testimenetelmän (WLTP) mukaisesti. Ilmoitettu WLTP-kulutus ja -toimintamatka saattavat vaihdella olennaisestikin riippuen mm. kuljettajan ajotavasta, akkukapasiteetista, lataamisen säännöllisyydestä, sähkövarusteiden käytöstä, mahdollisen lisälämmittimen käytöstä, ulkolämpötilasta, sääolosuhteista, matkustajien ja kuorman määrästä, valitusta ajoprofiilista tai tieprofiilista. Ajoneuvon latausteho ja -aika voivat vaihdella olennaisestikin ilmoitetusta ohjearvosta. Latausteho ja -aika riippuvat esimerkiksi käytetystä latauspisteestä, lämpötilasta, auton käytöstä, akuston lämpötilasta ja peräkkäisten latausten tiheydestä.

Koeajo

Varaa koeajo lähimmältä Volkswagen-jälleenmyyjältä.

Tekniikan Maailman vertailussa neljä lataushybridiä

Volkswagen Passat GTE Premium sai viisi tähteä ja arvosanaksi 8,9.

Ylläpitokuluiltaan Volkswagen on edullisin ja sen matala melutaso tukee matkustusmukavuutta.

"Volkswagen Passat on edelleen vahva maantieauto. Polttoainetaloudellisuus on huippuluokkaa, samoin tilojen väljyys."  

 

Muut Passat-mallit

Uusi Passat Variant

Uusi Passat Variant on moniosaaja, joka tilavuuden lisäksi tarjoaa suurta mukavuutta ja lukuisia vakiovarusteisia ajamista helpottavia innovaatioita.

Uusi Passat

Uusi Passat on todellinen moniosaaja joka tarjoaa lukuisia vakiovarusteisia teknologioita ja suuren mukavuuden.

Auton ostamisen palvelut

Kiinnostuiko? Näin jatkat eteenpäin.

Suora yhteys meihin

Kaikissa omaa autoasi tai muissa mallistoon tai huoltoon liittyvissä kysymyksissä tai ongelmissa ota yhteys lähimpään Volkswagen-jälleenmyyjään. Jälleenmyyjämme auttavat sinua asiassasi nopeasti eteenpäin.

Testit

Passat Variant GTE kävi Tekniikan Maailman vertailussa kolmea kovaa kilpailijaa vastaan: MB C 300 e, BMW 330e sekä Volvo V60 T6. Vertailu on julkaistu Tekniikan Maailman numerossa 12/2020

Maantieajo
Volkswagenissa on yhä markkinoiden paras ohjaus
Tekniikan Maailma 12/2020

Ajettavuus: "Volkswagenissa on yhä markkinoiden paras ohjaus, mikä on tärkeä asia kaikessa ajamisessa. Jousitus on joukon mukavuuspainotteisin eli leppoisin. Siinä on kuitenkin riittävästi tarkkuutta, joka on turvallisuutta rakentava tekijä."

Mittaukset: "Volkswagen on selvästi joukon taloudellisin kaupungissa ja vie niukasti voiton myös maantiellä."

Tilat: "Passatissa on ryhmän lyhin akseliväli mutta väljimmät sisätilat. Tämä tuntuu etenkin takana, jossa on jalkatilaa kuten limusiinissa. Myös tavaratila on ryhmän väljin, ja se on käytettävyydeltään konstailematon."

"Volkswagen hengittää perässä numerolla yhdeksän. Joukon kevein ohjaus toimii hienosti korttelikäännöissä. Pintapehmeä jousitus nielee nupukivet asiallisesti, eivätkä ratikkakiskot aiheuta tarpeetonta vetelyä."

"Kiihdytys sujuu kuitenkin hyvin pehmeästi ja mukavasti. Vaikka sähkövoima menee vaihteiston läpi, vaihtoja ei huomaa lainkaan."

"Kaupunkiajossa Volkswagenin kulutus on täysin omaa luokkaansa lähes kahden litran erolla seuraavaan."

"Volkswagen kulkee toisinaan pieniä matkoja sähköllä, muttei yhtä selkeitä pidempiä matkoja. Siitä huolimatta sen kulutus on muita pienempi. Wolfsburgin insinöörien on syytä taputtaa itseään olalle onnistuneesta työstä polttomoottorin suhteen."

"Passatin istuinsäädöt riittävät kookkammallekin henkilölle. Istuimen pinta on keskivertoa pehmeämpi, myös sivuttaistuentojen osalta."

Kaupunkiajo
Kaupunkiajossa Volkswagenin kulutus on täysin omaa luokkaansa lähes kahden litran erolla seuraavaan.
Tekniikan Maailma 12/2020