Vaikuttava toimintasäde: ID.3:n lämpöpumppu

Volkswagen ID.3 with illustrated heat pump

Miten lämpöpumppu toimii?

Sähköautossa ei muodostu polttomoottoriauton tavoin riittävästi hukkalämpöä sisätilan lämmittämiseen.

Ratkaisuna on tehokas lämpöpumppujärjestelmä, joka tiivistää kylmäaineen korkeassa paineessa. Tässä syntyvää lämpöä käytetään sisään virtaavan kylmän ilman lämmittämiseen.

Tällöin korkeajännitelämmitys tarvitsee vähemmän energiaa akusta, ja samalla saavutetaan pidempi toimintamatka ilman lämpöpumppua oleviin sähköautoihin verrattuna.

Cold outdoor air becomes warm indoor air in ID.3
Kylmä ulkoilma muuttuu lämpimäksi sisäilmaksi

Pienempi virrankulutus, pidempi toimintamatka

Uuden ID.3:n lämpöpumppu tarjoaa useita etuja: lämpimän ilman tuottamisessa käytetty kylmäaine on ilmastoneutraalia. Akkukapasiteettia säästyy noin 3-4 kWh / 100 km.

Toimintamatka pitenee talvella alle -25 °C:n lämpötilassa jopa 30 %. Tästä iloitsee sekä kuljettaja että ympäristö.

ID.3 with up to 30 % more reach
Jopa 30 % pidempi toimintamatka lämpöpumpulla

Kestävä kehitys etusijalla

Volkswagen tukee ilmastonsuojelua ID.3:n CO2-neutraalin tuotannon lisäksi myös kylmäainevalinnallaan.

Käyttöön otetaan maailman ensimmäinen lämpöpumppu luonnollisella ja ilmastoneutraalilla R744-kylmäaineella. Korkean hyötysuhteensa ansiosta se on energiatehokkain tapa lämmittää sähköautoa ulkolämpötilojen ollessa kylmiä.

Family with their Volkswagen ID.3 in nature

Sivusto ei tue käyttämääsi selainta.

 

Lataa ja asenna uusi selainohjelma.

Mozilla Firefox

Google Chrome