VW Golf GTE in white, front side view, stands on a street, 2 women are sitting in front of it

Uusi Golf GTE

Tuplasti parempi.
                          Golf GTE.

Ajamisen ilo valmiiksi ohjelmoituna: Golf GTE:n maksimiteho on 180 kW (245 hv).  Tämä vaikuttava arvo saavutetaan tehokkaalla Plug-in-Hybrid-tekniikalla. 

Golf GTE:ssä on paljon kohokohtia. Tässä niistä kolme yhdellä silmäyksellä:

VW Golf GTE in white, front side view, stands next to a vegetable stand, a woman stands in front of it

Ulkopuoli

 

Sporttinen ja tyylikäs.

VW Golf GTE, technical representation of the hybrid drive, view from above / front / side

Ladattava hybridi 180 kW (245 hv).
Suorituskyky hyvä. Taloudellisuus vielä parempi.

VW Golf GTE Interior, view into the cockpit, woman operates the infotainment system's touchscreen

Sisätilat

Urheilullista mukavuutta.

Ulkopuoli

Tee sporttinen ja tyylikäs vaikutelma.

Uusi Golf GTE on ketterä ja aerodynaaminen – nämä arvot eivät ole pelkästään sisäänrakennettuina Golf GTE:ssä, ne myös näkyvät ulospäin. Malli on selkeästi tunnistettavissa sinisestä koristelistasta, joka ulottuu Volkswagen-merkistä koko keulan halki aina dynaamisesti muotoiltuihin led-ajovaloihin saakka. GTE:lle on itsestään selvää, että pakoputkia ei piilotella, vaan kromatun diffuusorin takana on hyvin tilaa. Yhdessä erottuvien led-takavalojen ja kattospoilerin kanssa koko takaosa tekee erityisen mieleen jäävän vaikutuksen.

 

Tekniikka

Golf GTE ihastuttaa tehokkuudellaan ja taloudellisuudellaan

Golf GTE:n tehokkaassa hybridijärjestelmässä on sekä lähes äänetön sähkömoottori, jossa voimansiirto sujuu saumattoman sulavasti, että innovatiivinen 1,4 l TSI-bensiinisuoraruiskutusmoottori, jossa on tehoa 110 kW (150 hv) ja joka tarjoaa merkittävää dynamiikkaa alhaisella polttoaineenkulutuksella. Yhdessä nämä moottorit kiihdyttävät Golf GTE:n nollasta sataan vain 6,7 sekunnissa – lyhytaikaisesti jopa huippunopeuteen 225 km/h. Tällöin saavutetaan järjestelmän yhteisteho 180 kW (245 hv) sekä vaikuttava vääntömomentti jopa 400 Nm. Käytössä on kolme helppokäyttöistä hybriditilaa ja yksi sähkötila, jolla toimintamatka on jopa 52 km (WLTP)*. Toisin sanoen: kaupungissa voit ajaa pelkällä sähköllä, maantiellä ohitettaessa käytetään molempia moottoreita ja reissussa TSI-moottori pidentää toimintamatkaa. Palattuasi takaisin kotiin voit ladata sähkömoottorin akun reiluussa seitsämässä  tunnissa tavallisesta kotitalouspistorasiasta. Lisävarusteena saatavalla kotilatauslaitteella tai julkisella latausasemalla,  akun lataaminen täyteen on mahdollista jopa kolmessa tunnissa ja 40 minuutissa.
 
* Määräytyy ajotavan ja sähköä kuluttavien laitteiden, kuten ilmastointilaitteen ja valaistuksen, virrankulutuksen mukaan. Voit siis ajaa useat jokapäiväiset ajosi edullisesti ja ennen kaikkea päästöttömästi  – päivästä toiseen.

 

Sisätilat 

Ulkoa: vauhdikas.
Sisältä: rentouttava.

GTE:n sisätiloissa kaikki komponentit sulautuvat saumattomasti toisiinsa korostaen näin mallin selkeää urheilullisuutta. Kaikki lähtee teräspintaisista polkimista ja jatkuu koristelistoissa sekä tyypillisissä koristesaumaompeleissa aina mustaan kattoverhoukseen saakka. Led-valoilla toteutettu Ambiente-tunnelmavalaistus korostaa valaistuksella juuri oikeita paikkoja. Heti ensi silmäyksellä huomaa, että ohjaamossa on otettu huomioon digitaalinen tulevaisuus. Pääroolissa ovat korkearesoluutioiset näytöt, minkä lisäksi suuri osa toiminnoista, kuten radio, ilmastointilaite ja valaistus, on käytettävissä kosketukseen reagoivilla pinnoilla ja liukusäätimillä.

* Ajoneuvon kulutus ja toimintamatka on määritelty maailmanlaajuisesti yhtenäistetyn testimenetelmän (WLTP) mukaisesti. Ilmoitettu WLTP-kulutus ja -toimintamatka saattavat vaihdella olennaisestikin riippuen mm. kuljettajan ajotavasta, akkukapasiteetista, lataamisen säännöllisyydestä, sähkövarusteiden käytöstä, mahdollisen lisälämmittimen käytöstä, ulkolämpötilasta, sääolosuhteista, matkustajien ja kuorman määrästä, valitusta ajoprofiilista tai tieprofiilista. Ajoneuvon latausteho ja -aika voivat vaihdella olennaisestikin ilmoitetusta ohjearvosta. Latausteho ja -aika riippuvat esimerkiksi käytetystä latauspisteestä, lämpötilasta, auton käytöstä, akuston lämpötilasta ja peräkkäisten latausten tiheydestä.