ID.-ohjelmistopäivitykset
Ohjelmistopäivitykset ovat tärkeitä, jotta sähköautosi on aina ajan tasalla.
Päivitysten hyödyt sinulle
Päivitysten avulla huolehdimme siitä, että ID.-autosi on aina ajan tasalla, myös hankinnan jälkeen. Saat käyttöösi useita eri toimintoja, ja ajoneuvosi optimoidaan eri tavoin. Huolehdi, että ohjelmistopäivitykset tehdään, jotta saat kaikki hyödyt:
- useita parannuksia suorituskykyyn
- uusimmat ohjelmistopäivitykset
- käytettävissä uusin teknologia myös auton hankinnan jälkeen
- soveltuvin osin edellytys tuleville päivityksille.
Huom! Jotta voit hyötyä päivityksistä helposti verkkoyhteydellä Over-the-Air-päivityksinä, sinun tulee antaa suostumus tietojesi käyttöön myVolkswagen-palvelussa. Kirjaudu myVolkswageniin »
Täytyykö minun käydä Volkswagen-huollossa jokaisen päivityksen takia?
Ei, kaikki ohjelmistopäivitykset eivät edellytä käyntiä jälleenmyyjän luona. Osa päivityksistä voidaan asentaa ID.-autoosi langattomasti verkkoyhteydellä Over-the-Air-päivityksinä. Näiltä sivuilta saat lisätietoja saatavilla olevista päivityksistä.
Saatavana olevat ID.-ohjelmistopäivitykset
ID.-ohjelmistopäivitys 3.7
Over-the-Air-päivitys
ID.-ohjelmistopäivitys 3.7:n myötä yli 77 kilowattitunnin akulla varustetuissa autoissa voi hyödyntää kaksisuuntaista latausta yhteensopivien järjestelmien kanssa. Lisäksi päivitys sisältää optimointeja ja virheenkorjauksia.
Usein kysyttyä ohjelmistopäivityksistä
Miksi minun pitäisi asentaa ohjelmistopäivityksiä ID.:heni?
Mistä tiedän, että ID.:lleni on saatavana ohjelmistopäivitys?
Sain autooni ilmoituksen, että päivitys on saatavana – tarkoittako tämä, että voin asentaa uuden ohjelmistoversion?
Mistä voin tarkistaa, mikä ohjelmistoversio omassa ID.-mallissani on juuri nyt asennettuna?
Ovatko päivitykset minulle ilmaisia?
Miten ohjelmistopäivityksen asennus dokumentoidaan?
Minkälaisia ohjelmistopäivityksiä on olemassa?
Miten päivitän In-Car-sovellukset?
ID. ilmoittaa, että minun pitää kirjautua sisään pääkäyttäjänä. Mitä voin tehdä?
Miksi We Connect -yhteys on rajoitettu tai se puuttuu kokonaan ohjelmistopäivityksen asennuksen jälkeen?
Miten saan korjaamopäivityksen?
Miten varaan ajan ohjelmistopäivityksen asennusta varten?
Pystynkö liikkumaan kun ID.-ohjelmistopäivitystä asennetaan korjaamolla?
Mitä ovat over the air -päivitykset (OTA)?
Voinko tehdä over the air -päivityksen itse?
Olen poistanut infotainment-järjestelmän ilmoituksen. Miten voin siitä huolimatta tehdä asennuksen?
Miten saan langattoman ohjelmistopäivityksen?
Voiko over the air -päivityksen asentaa myös ilman internetyhteyttä, esim. kun auto on pysäköitynä maanalaiseen pysäköintitaloon?
Pitääkö auton olla online-tilassa päivityksen vastaanottamiseksi?
Voinko jättää yhden over the air -päivityksen välistä ja asentaa vasta seuraavan päivityksen?
Miksi sain over the air -päivityksen, mutta en huomaa mitään muutoksia?
Miksi kaikki autot, joille ohjelmistopäivitys on tarkoitettu, eivät saa over the air -päivitystä samanaikaisesti?
Voinko ajaa ID.:llä samalla, kun over the air -päivitystä asennetaan?
Mitä tapahtuu, jos käytän ID.:tä over the air -päivityksen aikana (esim. avaan auton lukituksesta tai lataan autoa)?
Voinko pitää Volkswagen Data Plugia tai muita OBD-lukumoduuleja yhdistettyinä autoon päivityksen aikana?
Voinko tehdä over the air -päivityksen auton lataamisen aikana?
Mikä pitää vähintään olla ID.:n lataustaso, jotta over the air -päivityksen voi asentaa?
Voinko aloittaa lataamisen uudelleen, jos over the air -päivitys on epäonnistunut?
Infotainment-järjestelmässä näkyy seuraava ilmoitus: ”Järjestelmäpäivitys ei ole enää saatavana” – mitä tämä tarkoittaa?
Tarkoittaako online-tila sitä, että lähetän tai jaan sijaintitietoni?
Mistä tiedän, että autooni on saatavana ohjelmistopäivitys?
Päättyykö valmistajan takuu jos en saa päivitystä?
Mitä tapahtuu, jos en asenna päivitystä?
Miten pysyn ajan tasalla ohjelmistopäivityksistä?
Onko sinulla muuta kysyttävää?
Onko sinuun jo otettu yhteyttä ohjelmistopäivityksen osalta vai onko sinulla kysyttävää?
Ota yhteyttä omaan Volkswagen-jälleenmyyjääsi.