Volkswagenin kaasuautot

Säästä rahaa - aja kaasulla

Volkswagenin TGI-mallisto

Volkswagenin TGI-mallisto

Volkswagenin kaasumalleissa yhdistyvät kaasu- ja bensiiniauton parhaat puolet.

Bio/maakaasulla voi ajaa taloudellisesti ja ekologisesti jopa 450 km tankillisella. Kaasuauton moottori käyttää ensisijaisesti edullista bio-/maakaasua polttoaineenaan. Kaasun loppuessa järjestelmä siirtyy automaattisesti bensiinikäytölle.Kaasuauto vastaa käyttöominaisuuksiltaan, varustelutasoltaan ja suorituskyvyltään bensiinimallia.

Polo TGI

TGI-mallin ominaisuuksia:

  • 1,0 litran 3-sylinterinen 66 kW (90hv) TSI-moottori
  • 13,8 kg:n kaasutankki, jonka lisänä 9 litran bensiinitankki
  • toimintamatka kaasulla noin 365 km, kokonaistoimintamatka noin 515 km.
  • Style-varustelutaso
  • auto käyttää kaasua aina oletuksena, kaasun loppuessa auto vaihtaa saumattomasti bensiinikäytölle
  • 6-vaihteinen manuaalivaihteisto
  • kiinteä huoltoväli 1 vuosi / 15.000 km

Golf TGi ja Golf Variant TGI

TGI-mallien ominaisuuksia:

  • 1,5 litran 4-sylinterinen 96 kW (130 hv) TSI-moottori
  • 17,3 kg: n kaasutankki, jonka lisänä 9 litran bensiinitankki
  • mallikohtainen mittaristo, jossa omat polttoainenäytöt sekä kaasulle että bensiinille
  • auto käyttää kaasua aina oletuksena, kaasun loppuessa auto vaihtaa saumattomasti bensiinikäytölle
  • 7-vaihteinen DSG-automaattivaihteisto
  • lisävarusteena saatavissa myös polttoainekäyttöinen lisälämmitin kaukosäädöllä sekä Golf Hatchback -malliin vetokoukku
  • kiinteä huoltoväli 1 vuosi / 15.000 km
 
 

Gasum ja Volkswagen tarjoavat biokaasutankkaukset uusien Volkswagen-kaasuautojen ostajille.

Kampanja koskee yksityishenkilöiden sekä työsuhdeautoilijoiden uusien autojen tilauksia ajalla 1.7- 30.9.2021. Kampanja koskee kaikkia Volkswagenin TGI-kaasuautoja.

Tarjouskaasun maksimimäärä 12 kuukauden aikana on 600 kg. Tämä tarkoittaa noin 15 000 km ajomäärää vuodessa.

Kaasuautot käyttävät polttoaineena maa- ja biokaasua.

Kaikissa kaasuautoissa on kaasutankin lisäksi bensiinitankki. Tankillisella kaasua ajaa noin 400 kilometriä ja kaasun loppuessa auto siirtyy automaattisesti käyttämään bensiiniä.

Suomesta löytyy tällä hetkellä kymmeniä kaasutankkausasemia, ja verkostoa laajennetaan koko ajan. Tämän lisäksi kaasuautoilijalla on käytössään kaikki noin 2 000 bensiinitankkausasemaa ympäri Suomen.

Kaasuautoilija voi ajaa millä haluaa – biokaasulla, maakaasulla tai bensalla. Liikkuminen ei koskaan rajoitu vain kaasutankkausasemien vaikutusalueelle.

 

Polo

Kaasu + bensiini. Taloudellisempi tapa autoilla.

Edullisuus
Kaasu on auton polttoaineena bensiiniä edullisempaa. Maakaasun vertailuhinta bensiinille on 0,795 €/litra ja biokaasun 0,929 €/litra. Kaasuautosta maksetaan käyttövoimaveroa, joka on kuitenkin vain noin puolet vastaavan dieselauton veroon verrattuna.

Helppokäyttöisyys
Kaasuautoiluun ei liity mitään ylimääristä vaivaa tai huolta. Autot eivät hyydy talvipakkasilla sen enempää kuin muutkaan autot. Kaasuauton tankkaus tapahtuu yhtä helposti ja nopeasti kuin perinteisen bensiiniauton.

Turvallisuus
Maakaasuauto on yhtä turvallinen kuin bensiini- tai dieselauto. Komposiitti- ja terässäiliöt ovat turvallisesti sijoitettuna tavaratilan alle, matkustamon ulkopuolelle. Maa/biokaasu on ilmaa kevyempää ja haihtuu nopeasti. Metaani ei myöskään ole herkästi syttyvää.

Vähemmän päästöjä
Maakaasusta tulee vähemmän päästöjä kuin perinteisistä polttoaineista. Bensiiniin verrattuna hiilidioksidipäästöt (CO2) ovat n. 25 % pienemmät, lisäksi myös typen oksidi- (NOx) ja pienhiukkaspäästöt ovat pienemmät. Biokaasun liikennekäytöllä vähennetään merkittävästi polttoaineen elinkaaren aikana syntyviä kasvihuonekaasupäästöjä, jopa 85 prosenttia.

 

"Valitsin kaasuauton ympäristön ja taloudellisuuden takia"

Kaasuauton hankinta on ympäristöä ajattelevan autoilijan valinta. Sanna Kröger arvostaa kaasuautossaan myös laatua, turvallisuutta sekä edullisia käyttökustannuksia.